ביטוח רכב
צור קשר שירותיםתקנון גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
ביטוח חובה
ביטוח מקיף
ביטוח צד ג´

השאר פרטים לקבלת ביטוח רכב במחיר הכי זול

ביטוח נהג צעיר
ביטוח נהג חדש
ביטוח משאית
ביטוח למונית
ביטוח רכב ליום אחד
ביטוח רכב לתקופה קצרה
ביטוח רכב לסטודנטים
למה להשוות ביטוח רכב?
איך לבחור ביטוח רכב?
השוואת מחירי ביטוח רכב

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג´?

החוק בישראל מחייב את כלל בעלי הרכב המנועי לרכוש ביטוח חובה. מאחר ורוב הישראלים מחליפים רכב אחת לשלוש שנים בממוצע, רבים נוהגים ברכבים משנתונים חדשים, לכן מעבר לביטוח החובה המכסה פגיעות גוף מומלץ לרכוש ביטוחי רשות כמו ביטוח צד ג´ או מקיף.

ביטוחי הרשות מקנים שקט נפשי לבעלי הרכבים, הפוליסות השונות מבטיחות כיסוי רחב ומקיף יותר במקרה של תאונה, פגיעה ונזק ברכב ובמקרה של גניבה או פריצה. לכן, כדאי לדעת מהם ההבדלים העיקריים בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג´ ובכתבה הבאה תוכלו ללמוד על ההבדל בין שני סוגי הביטוח.

פוליסת ביטוח מקיף מול ביטוח צד ג´

כדי להבטיח כיסוי רחב מפני סיכונים שונים לרכב שלכם באפשרותכם לרכוש ביטוח צד ג´ או מקיף:

  • פוליסת ביטוח מקיף לרכב – פוליסת ביטוח מקיף לרכב מכסה מגוון רחב של נזקים לרכב שלכם כתוצאה מאירועים כגון: תאונת דרכים, גניבה, פריצה, אש, התפוצצות, ברק, שיטפון, סערה, שלג, ברד, התפרצות הר געש, ונדליזם, התלקחות ונזקים נוספים המכוסים בביטוח צד ג´.
  • פוליסת ביטוח צד ג´ – הפוליסה מכסה את האחריות שלכם (אחריות המבוטח) בגין נזקי רכוש ורכב שנגרמו לצד שלישי כתוצאה מהשימוש ברכבכם.

ההבדלים העיקריים בין שתי הפוליסות

ביטוח צד ג´ מכסה רק נזקים שנגרמו לרכוש או לרכב של הזולת, כלומר לצד שלישי, כתוצאה מהשימוש ברכבכם. הפוליסה אינה מכסה נזקים שנגרמו לרכב שלכם כתוצאה מתאונה או גניבה, לכן הביטוח זול משמעותית מהעלות של ביטוח מקיף לרכב. ביטוח צד ג´ מתאים בעיקר לרכבים משומשים ויחסית ישנים ו/או רכבים זולים, כאשר שווי הרכב אינו מצדיק רכישת ביטוח מקיף שעלותו גבוהה בהרבה.

כדאי לדעת כי העלות של הביטוח המקיף עשויה להגיע לאלפי שקלים בשנה, לכן אם אתם מחזיקים ומבטחים רכב יחסית ישן וזול שעלותו נניח עד 10,000 ₪, ברוב המקרים אין צידוק כלכלי לרכוש את הפוליסה היקרה יותר. חשוב לציין כי חברות הביטוח לא מוכנות לבטח בביטוח מקיף רכבים ישנים וזולים והן לרוב ימליצו לכם להסתפק בביטוח צד ג´.

מומלץ לא לוותר על ביטוח צד ג´ גם אם הרכב שלכם ישן וזול מאחר ואתם חשופים לתביעה ולהוצאות כספיות אדירות אם רכבכם מעורב בתאונה ונגרם נזק לרכוש או לרכב של צד שלישי. כמו כן, כדאי לדעת כי אפשר להרחיב את ביטוח צד ג´ באמצעות רכישת הרחבות שונות, לדוגמה כיסוי שמשות, שירותי דרך וגרירה, כיסוי הגנה משפטית, רכב חלופי ועוד.

הבדל נוסף הוא אופן התשלום כיוון שאם יש לכם ביטוח מקיף חברת הביטוח תפצה אתכם אך בביטוח צד ג´ התשלום יועבר ישירות לצד ג´.

ישנם הבדלים משמעותיים בין הפוליסות המשווקות על ידי חברות הביטוח, לכן אין להסתפק רק בהשוואת מחירים אלא חשוב לקרוא היטב את הפוליסה, לשים לב לדמי ההשתתפות העצמית, לתנאי הכיסויים השונים, למדד השירות ולהרחבות הכלולות במחיר.  

כל הזכויות שמורות לקולביט - שירות השוואת מחירי ביטוח הרכב של ישראל! השירות שלנו מאפשר לך להזין את פרטי פרטי הרכב והנהגים ולקבל הצעות מחיר לרכישת ביטוח רכב ממיטב חברות הביטוח בישראל ובמחירים הוגנים ומשתלמים. את הצעות המחיר לרכישת ביטוח רכב תקבלו בתוך זמן קצר ביותר. באתר שלנו תמצאו מידע מקצועי על תחום ביטוח הרכב, ביותר גם על: ביטוח רכב, ביטוח מקיף וביטוח חובה. באתר תקבלו בנוסף תקובות לכל שאלותיכם וטיפים ממומחי ביטוח רכב.


מפת אתר | צור קשר